subota, 16. lipnja 2012.

Tirkizna ogrlica od heklanih kuglica





Napravila sam još jednu ljetnu ogrlicu od heklanih kuglica, tirkiznu, koja lijepo paše uz torbice koje sam pokazala u ranijim postovima. Uz kuglice sam ubacila jedan cvijet i prozirne zelenkaste perlice.



Kuglice sam radila tanjim pamučnim koncem:

-najprije napraviti lančić od četiri očice koje se spoje u krug
1. red - u sredinu kruga napraviti pet niskih stupića
2. red - u svaku očicu napraviti po dva niska stupića tako da
ih na kraju reda (odnosno kruga) bude 10
3. red - u svaku drugu očicu napraviti po dva niska stupića, tako da na kraju reda bude ukupno 15 očica
4. i 5. red - oplesti 15 očica bez dodavanja
6. red - oduzeti pet očica da ih opet ostane 10 (jedan niski stubić, dvije očice oplesti zajedno i tako do kraja reda)
7. red - oduzeti još 5 očica da ih na kraju ostane pet i završiti kuglicu

Prije toga ćemo je napuniti vunom, pamukom, krpicama ili najlonom, što li nam se već nađe pri ruci.
Mnogi pri izradi heklanih kuglica koriste drvene perle, koje umetnu u sredinu, no ja sam ih punila trakicama od najlon kesica, zbog čega su mi ispale malčice kvrgave. Nemam velikih drvenih perli, pa sam odlučila napuniti ih. Pamuk je zgodan za punjenje kuglica, ali nije dobar kad ogrlicu operete, jer se kuglice onda spoljšte i izgube oblik.





Heklane kuglice su zbilja zgodne jer sa njima možete napraviti svakakav nakit, božićne ukrase za jelku, a poslužit će i kao dijelovi za lutkice - amigurumi, onima koji ih žele izrađivati.

Ovdje sam napisala upute za kuglice širine 15 očica, no njihov broj ovisi o debljini konca ili vune, te broju kukice koju koristimo. Može se započeti sa 4 ili 6 očica, no princip je isti - ravnomjerno dodavati očice. Primjerice krećemo sa 4 očice, u svaku napravimo po dva stupića i dobijemo 8, a potom u svaku drugu očicu napravimo po dva stupića i ukupno ih imamo 12.
Ili 6 očica - 12 - 18 ukupno.

3 komentara:

  1. Joooj,kako je prekrasna ova oglica....heklane kuglice,posebna kombinacija boja...Savršeno! zavidim svima koji znaju heklati, još kada ispadne ovako posebna ogrlica...:):):)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ponovno tirkizno kod tebe, joj što volim tu boju! Ogrlica je odlična :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Oooo da, ovo će jako lijepo stajati uz onu prekrasnu torbu! Super je!!!
    Pitam se što je slijedeće na redu!? Hvala za upute za izradu!
    Lp

    OdgovoriIzbriši

Istaknuti post

Božićna aplikacija - Christmas car applique

  Najviše inspiracije dobijem u predbožićno vrijeme, zato što volim izrađivati razne ukrase za jelku. O tome sam već pisala ranijih godina, ...